الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

رفيف قلبي الجزء الثاني الفصل العاشر بقلم شروق الحاوي

انت في الصفحة 1 من صفحتين

موقع أيام نيوز

رفيف_قلبى_2  البارت 10
رفيف بسخرية: هتعمل اية يعنى يا آسر على فكرة عدم حدوث حمل طول الفترة اللى فاتت كان لإن سيادتك بتحطلى حبوب منع الحمل من غير ما أعرف

آسر بتوتر: لا أنا مبعملش كدا 
رفيف بلامبالاة: مش مهم يا آسر متبررش أنا بس طالبة أعرف منك اية هى الحقيقة

آسر: رفيف أنا محطتلكيش حبوب منع الحمل ولا اى حاجة من الكلام اللى بتقولية دا أنا فعلاً كل اللى كنت أعرفة إنك عملتى إستئصال للرحم لما كنتِ بتولدى سيلا، لكن أن مستحيل أعمل اللى بتقولية دا، معقول مش واثقة فيا بعد السنين دى كلها؟

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

رفيف بجمود: أنت كداب أنا لما كنت بعمل التحاليل عرفت من الدكتورة إنى كنت بأخد حبوب منع الحمل لفترة طويلة، ولما بطلتها كان صعب يحصل حمل بس إرادة ربنا بقا، ومستحيل حد يعمل حاجه زى كدا غيرك أنت الوحيد اللى ممكن تعمل كدا

آسر بصلها بذهول هو مش مصدق إن حبيبتة تشك فية بالطريقة دى معقول اللى قدامة دى هى نفسها رفيف قلبة 
إبتسم بسخرية عندما تذكر ذالك اللقب الذى كانت تعشق أن يناديها بة.

آسر بسخرية: فعلاً عندك حق يا رفيف قلبى، أنا كنت بدور على أى حاجة تأذيكِ وأنفذها، أنت عندك حق فى كل حاجه 

أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
كنت بحطلك حبوب منع الحمل علشان متخلفيش منى، وكمان كنت عايز أخلف منك تانى كذبت عليكِ وقولتلك إنك عملتى إستئصال للرحم وطلعتى حامل.

آسر بۏجع: ياااه يارفيف قلبى معقول بتفكرى فيا كدا!

رفيف بصتلة بدموع: أنت اللى أجبرتنى أفكر كدا، كنت كل ما أفتح معاك الموضوع تقولى أنت مش عايز ولاد وكفاية إياد وسيلا، ولما كنت حامل فى سيلا كنت بتقول إنك مش هتكتفى بطفلين بس قولتلى إنك كنت وحيد وعايز تعمل عيلة. 
آسر إتلكم پغضب وعصبية: علشان كنت خاېف عليكى لما كنتِ بتولدى والدكتور خرج وقالى على موضوع الورم وإستئصال الرحم أنا كنت زى العاجز

تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.

 مش فاهم اى حاجة غير إنك تبقى كويسة وبس علشان كدا مش قولتلك 
لكن أنت لازم تحللى كل حاجه على كيفك وبتتكلمى وكأنك مخلفتيش قبل كدا

رفيف بدموع: أن وقتها كان سنى صغير وكنت عايزة أجيب ولاد مش عايزة ابنى يبقا وحيد كنت عايزة يبقا لية سند لكن الحمل جة بعد اية ودا كله بسبب إنك.. سكتت لما حست بكلامها وإنها أزاى أتهمتة إتهام زى كدا

انت في الصفحة 1 من صفحتين